Wzdecie brzucha

Wzdęcie brzucha (meteorismus intestinalis) jest dość częstą skargą, a zarazem i objawem przedmiotowym w chorobach jelit. Spotyka się je w chorobach jelit: 1) w przypadkach znaczniejszego upośledzenia napięcia układu nerwowo-mięśniowego jelit, szczególnie zaś w postaci dyskinetycznej zaparcia stolca; 2} w przypadkach przebiegających ze zwiotczeniem mięśni brzusznych; 3) w zwężeniu i zwłaszcza w niedrożności jelit, szczególnie w tych jej postaciach, które przebiegają z wybitnym zaburzeniem krążenia w ścianie jelit z następowym ustaniem wyssania gazów z jelit; 4) w zaparciu kurczowym, gdy utrudnia się -odchodzenie gazów, równocześnie zaś wytwarza się ich więcej w skutek rozkładu zalegającej zawartości jelitowej. Prócz chorób jelit wzdęcie brzucha spostrzega się: 1) w rozlanym zapaleniu- otrzewnej oraz często po operacjach na narządach brzusznych wskutek porażenia błony mięsnej ściany jelit; 2) w ostrych chorobach zakaźnych (dur brzuszny, posocznica, ciężkie krupowe zapalenie płuc i in. ) na tle porażenia toksycznego ściany jelit; 3) w napadzie kamicy żółciowej oraz nerkowej iw innych chorobach na tle odruchowym; 4) w chorobach ośrodkowego układu nerwowego; 5) u osób neuropatycznych, zwłaszcza u kobiet (meteorismus hystericus). Wzdęcie brzucha histeryczne powstaje najczęściej pod wpływem silnego wzruszenia oraz w okresie miesiączki, nieraz jednak bez widocznej przyczyny. [podobne: lekarz prawo jazdy wrocław katowice, zdjecie panoramiczne zebow, lekarz prawo jazdy wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek biłgoraj lekarz prawo jazdy wrocław zdjecie panoramiczne zebow