Wydarzenia sercowo-naczyniowe podczas Pucharu Świata w Piłce Nożnej

Puchar Świata Fédération Internationale de Football Association (FIFA), który odbył się w Niemczech w dniach od 9 czerwca do 9 lipca 2006 r., Umożliwił zbadanie związku między stresem emocjonalnym a występowaniem zdarzeń sercowo-naczyniowych. Metody
Zdarzenia sercowo-naczyniowe występujące u pacjentów w większym obszarze Monachium zostały ocenione przez lekarzy medycyny ratunkowej podczas Mistrzostw Świata. Porównaliśmy te zdarzenia z wydarzeniami, które miały miejsce w okresie kontrolnym: od maja do 8 czerwca i od 10 lipca do 31 lipca 2006 r. Oraz od maja do 31 lipca w 2003 r. I 2005 r.
Wyniki
Ostre zdarzenia sercowo-naczyniowe oceniano u 4279 pacjentów. W dniach meczów z udziałem drużyny niemieckiej częstość występowania nagłych przypadków sercowych była 2,66 razy większa niż w okresie kontrolnym (95% przedział ufności [CI], 2,33 do 3,04; P <0,001); w przypadku mężczyzn częstość występowania była 3,26 razy większa niż w okresie kontrolnym (95% CI, 2,78 do 3,84, P <0,001), a dla kobiet była 1,82 razy większa niż w okresie kontrolnym (95% CI, 1,44 do 2,31; P <0,001). Wśród pacjentów z incydentami wieńcowymi w dniach, w których grała drużyna niemiecka, odsetek z rozpoznaną chorobą wieńcową wynosił 47,0%, w porównaniu z 29,1% pacjentów z wydarzeniami w okresie kontrolnym. W tych dniach najwyższą średnią częstość zdarzeń obserwowano podczas pierwszych 2 godzin po rozpoczęciu każdego pojedynku. Podanaliza poważnych zdarzeń w tym okresie, w porównaniu z okresem kontrolnym, wykazała wzrost częstości występowania zawału mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST o współczynnik 2,49 (95% CI, 1,47 do 4,23), zawał mięśnia sercowego bez ST uniesienie odcinka lub niestabilna dławica piersiowa o czynnik 2,61 (95% CI, 2,22 do 3,08) oraz o arytmii serca powodującej poważne objawy o współczynnik 3,07 (95% CI, 2,32 do 4,06) (P <0,001 dla wszystkich porównań) .
Wnioski
Oglądanie stresującego meczu piłkarskiego bardziej niż podwaja ryzyko ostrego zdarzenia sercowo-naczyniowego. Ze względu na to ryzyko, szczególnie u mężczyzn ze znaną chorobą wieńcową, pilnie potrzebne są środki zapobiegawcze.
Wprowadzenie
Wydarzenia, które wywołują stres środowiskowy u dużej liczby osób w określonych obszarach – takich jak trzęsienia ziemi, wojny i wydarzenia sportowe – mogą zwiększać ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych.1-3 Zgłoszenia związku pomiędzy meczami piłki nożnej a odsetkiem chorób lub zgonów z przyczyny sercowe były kontrowersyjne.4-9
Puchar Świata Fédération Internationale de Football Association (FIFA) odbył się w Niemczech w dniach od 9 czerwca do 9 lipca 2006 roku. Dało to możliwość zbadania relacji stresu emocjonalnego, doświadczanego jednocześnie w predefiniowanej populacji podczas meczów piłki nożnej, oraz zdarzeń sercowo-naczyniowych. , jak oceniono prospektywnie przez doświadczonych lekarzy medycyny ratunkowej. Postawiliśmy hipotezę, że w kraju takim jak Niemcy – gdzie piłka nożna jest szczególnie popularna – mecze mistrzostw świata z udziałem drużyny narodowej mogą być wyzwaniem wystarczająco silnym, aby spowodować wzrost częstości występowania nagłych zgonów sercowych.
Pozyskiwanie danych
Wszystkie placówki badawcze znajdowały się w Bawarii: służby ratunkowe w 15 lokalizacjach, w tym w Monachium, aglomeracji monachijskiej i na obszarach wiejskich, a także 6 służb ratownictwa lotniczego i 3 pojazdów intensywnej opieki medycznej
[podobne: stomatolog płock, leczenie kanałowe pod mikroskopem, Gliwice stomatolog ]

Powiązane tematy z artykułem: Gliwice stomatolog leczenie kanałowe pod mikroskopem stomatolog płock