Wydarzenia sercowo-naczyniowe podczas Pucharu Świata w Piłce Nożnej ad 6

Korzystając z tego projektu badań, stwierdziliśmy, że ryzyko wystąpienia ostrego zdarzenia sercowo-naczyniowego w dniach, w których mecze były rozgrywane przez niemiecki zespół znacznie wzrosło łącznie o 2,7; podobne wyniki znaleziono również dla wszystkich podgrup diagnostycznych. Carroll i wsp. [6] stwierdzili znaczny wzrost częstości występowania ostrego zawału mięśnia sercowego po tym, jak drużyna narodowa przegrała rzut karny, a udokumentowaliśmy wzrost częstości incydentów sercowych po tym, jak drużyna niemiecka wygrała rzut karny. Wydaje się, że niezwykle ważne dla wywołania zdarzenia związanego ze stresem nie jest wynik gry – wygrana lub przegrana – ale raczej intensywne napięcie i ekscytacja podczas oglądania dramatycznego pojedynku, na przykład z rzutem karnym. na zewnątrz.
Kilka badań wykazało, że wyzwalanie jest częstsze u pacjentów ze znaną chorobą wieńcową niż u osób bez tej choroby.1,15,16 Nasze wyniki są zgodne z tymi wynikami: zdarzenia sercowo-naczyniowe w dniach meczów piłkarskich z udziałem Niemiec były związane ze zwiększeniem częstość znanej choroby niedokrwiennej serca. Mówiąc dokładniej, zdarzenia występowały u wszystkich pacjentów częściej podczas 7 dni meczów rozgrywanych przez drużynę niemiecką niż podczas okresu kontrolnego, a wzrost był większy wśród osób z chorobą wieńcową w historii niż u osób bez takiej historii (częstość występowania współczynnik 4,03 vs. 2,05). Zakładamy, że pacjenci z wcześniej chorobą wieńcową mieli średnio większą chorobę podstawową (bardziej wrażliwe blaszki), co prowadziło do częstszych ostrych zespołów wieńcowych, niż pacjenci, którzy zostali uznani za zdrowych przed wydarzeniem.
Rekordy ratunkowe umożliwiły nam przeanalizowanie dokładnej relacji czasowej pomiędzy wyzwalaczem emocjonalnym (mecz piłkarski) a wystąpieniem symptomów wywołujących wezwanie alarmowe. Uśrednione we wszystkich siedmiu meczach z udziałem Niemiec, częstość zdarzeń wzrosła w ciągu kilku godzin przed meczem, najwyższą zapadalność zaobserwowano w ciągu 2 godzin po rozpoczęciu meczu, a częstość występowania pozostała zwiększona przez kilka godzin po zakończeniu mecz. W badaniach wyzwalaczy zazwyczaj ocenia się działania, które uważa się za ostre mechanizmy wyzwalające w ciągu lub 2 godzin przed wystąpieniem objawów kardiologicznych.15,16 Dlatego nasze ustalenia dotyczące związku między momentem wyzwalacza a zdarzeniem sercowo-naczyniowym są w pełni zgodne z w innych badaniach wyzwalaczy.
Zgodnie z innymi badaniami, 3-6, stwierdziliśmy, że większość dodatkowych nagłych przypadków sercowych wystąpiła u mężczyzn. Zjawisko to można tłumaczyć różnicami patofizjologicznymi zależnymi od płci17 lub różnicami w stopie zainteresowania meczami piłki nożnej lub podatnością na emocjonalne wyzwalacze.18
Spust można zdefiniować jako bodziec wywołujący patofizjologiczne zmiany prowadzące bezpośrednio do choroby – w tym przypadku do chorób sercowo-naczyniowych.18 Chociaż opisano różne mechanizmy zaburzeń rytmu wywołanych stresem, 19-21 to przyczyny indukcji ostrych zespołów wieńcowych mniej jasne. Jak wcześniej podano, hormony stresu mogą bezpośrednio wpływać na funkcje śródbłonka i monocytów.22-24 Zatem przyszłe oceny mediatorów śródbłonkowych i monocytowych u pacjentów ze zdarzeniami sercowo-naczyniowymi wywołanymi stresem mogą wyjaśnić mechanizmy wyzwalania emocji.
Nadmierne ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych związanych z oglądaniem stresujących meczów piłki nożnej (i prawdopodobnie innych wydarzeń sportowych) jest znaczące, a ocena środków zapobiegawczych jest potrzebna, szczególnie u pacjentów z wcześniej chorobą wieńcową
[hasła pokrewne: wkładki supinujące dla dorosłych, okulista na nfz lublin, pływający stolec przyczyny ]

Powiązane tematy z artykułem: okulista na nfz lublin pływający stolec przyczyny wkładki supinujące dla dorosłych