Wydarzenia sercowo-naczyniowe podczas Pucharu Świata w Piłce Nożnej ad 5

Oba wzrosty były znaczące (P <0,001). Różnica między wskaźnikami zachorowalności obu grup była również znacząca (P <0,001). Tabela 3. Tabela 3. Współczynniki zachorowalności na zdarzenia sercowo-naczyniowe w dniach podczas Pucharu Świata, w porównaniu z Dniami w Okresie Kontrolnym, według Ostatecznej Diagnozy. W przypadku wcześniej określonych analiz podgrup zgrupowaliśmy ostateczną diagnozę lekarza medycyny ratunkowej na cztery kategorie (Tabela 3). Podczas 7 dni gry z udziałem Niemców było 6.1 zawałów mięśnia sercowego z podniesieniem odcinka ST na dzień, w porównaniu z 2,6 dziennie w okresie kontrolnym, co odpowiada skorygowanemu wskaźnikowi zapadalności 2,49. W ciągu 7 dni wskaźnik zapadalności na ból w klatce piersiowej, zaklasyfikowany jako zawał mięśnia sercowego bez uniesienia odcinka ST lub niestabilnej dławicy piersiowej wynosił 2,61; w przypadku zespołu zaburzeń rytmu serca wywołujących poważne objawy, wskaźnik zapadalności wynosił 3,07, a w przypadku arytmii serca powodujących drobne objawy wynosił 2,13. Wszystkie wzrosty były znaczące, ale efekty były podobne w czterech kategoriach diagnostycznych (P = 0,62).
Rycina 2. Rycina 2. Codzienne zdarzenia sercowo-naczyniowe według czasu pojawienia się objawów przed rozpoczęciem lub po rozpoczęciu meczu. Liczba wydarzeń została zsumowana dla wszystkich siedmiu meczów z udziałem Niemiec. Początek meczu reprezentowany jest przez czarny trójkąt.
Rysunek 2 pokazuje liczbę zdarzeń w dniach niemieckich meczów w stosunku do początku gry. Wystąpił wyraźny związek między początkiem meczu a wystąpieniem objawów kardiologicznych. Najwięcej zdarzeń zanotowano w ciągu 2 godzin od rozpoczęcia meczu, z liczbami wyższymi od średniej (12,6 zdarzeń) przez kilka godzin przed meczem i po nim.
Dyskusja
Nasze wyniki wskazują na silny i znaczny wzrost częstości występowania zdarzeń sercowo-naczyniowych (w tym ostrego zespołu wieńcowego i objawowej arytmii serca), w określonej próbie populacji niemieckiej, w związku z meczami z udziałem drużyny niemieckiej podczas Pucharu Świata FIFA w Niemcy w 2006 r. W przeciwieństwie do tego, średnia dzienna liczba nagłych przypadków sercowych podczas meczów piłkarskich z udziałem zagranicznych drużyn mieściła się w przedziale wartości uzyskanych podczas okresu kontrolnego. Ponieważ wskaźniki wypadków były zbliżone do w dniach wokół niemieckich meczów, jasne jest, że oglądanie ważnego meczu piłkarskiego, który może być związany z intensywnym stresem emocjonalnym, powoduje ostry zespół wieńcowy i objawową arytmię serca.
Związek pomiędzy meczami piłki nożnej a odsetkiem chorób lub zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych był wcześniej badany w sześciu retrospektywnych badaniach epidemiologicznych.4-9 Cztery oceny śmiertelności z powodu zawału mięśnia sercowego i udaru, 4,5,7,8 jedno oceniono hospitalizacji z powodu zawał mięśnia sercowego i udar mózgu, 6 i ostatni, obejmowały łączny punkt końcowy chorób serca i pozasercowych.9 Dane zostały zebrane przez centralne biura statystyczne. Wyniki są niespójne: dwa badania wykazały wzrost względnego ryzyka zdarzenia w dniu meczu, 4,5 inne wykazały wzrost, ale nie oceniono go statystycznie, 6 dwóch nie wykazało wzrostu, 7,8 i jeden wykazał spadek.9 W przeciwieństwie do tego projekt koncepcyjny niniejszego badania miał na celu prospektywną ocenę klinicznych punktów końcowych (zawał mięśnia sercowego z uniesieniem odcinka ST, zawał mięśnia sercowego bez uniesienia odcinka ST lub niestabilną dławicą piersiową i objawową arytmią serca) w predefiniowana populacja przed, podczas i po całym turnieju piłki nożnej, z ocenami zespołu doświadczonych lekarzy ratunkowych
[hasła pokrewne: okulary progresywne cena, stolec owczy, zespół hutchinsona gilforda ]

Powiązane tematy z artykułem: okulary progresywne cena stolec owczy zespół hutchinsona gilforda