Wewnątrznaczyniowe vs otwarte naprawy tętniaków aorty brzusznej w populacji Medicare czesc 4

Oceniliśmy związek między początkowymi strategiami leczenia a częstością zgonów wewnątrzszpitalnych, ponownymi interwencjami, powikłaniami okołooperacyjnymi i długotrwałymi powikłaniami dla dopasowanych par i ustaliliśmy znaczenie różnic za pomocą testu McNemara. Szybkość przeżycia, brak rozerwania i reinterpretację tętniaka aorty brzusznej oszacowano za pomocą metod Life-Table Kaplana-Meiera, a porównania przeprowadzono za pomocą analizy log-rank. Wartości P mniejsze niż 0,05 uważano za wskazujące na istotność statystyczną. Wyniki
Kohorty zgodne z dopasowaniem wyników
Tabela 1. Tabela 1. Podstawowa charakterystyka beneficjentów Medicare poddawanych naprawie wewnątrznaczyniowej lub otwartej naprawie tętniaków aorty brzusznej w okresie 2001-2004, przed i po dopasowaniu pod kątem wskaźnika skłonności. Zidentyfikowaliśmy wszystkich 61 598 pacjentów w wieku 67 lat lub starszych, którzy poddali się planowej naprawie tętniaka aorty brzusznej w okresie 2001-2004. Napięcie wewnątrznaczyniowe wykonano u 29 542 pacjentów, a otwartą naprawę w 32 056. Wyjściową charakterystykę pacjentów i współistniejące warunki przedstawiono w Tabeli 1. Bardziej szczegółowe dane, zgodnie z rokiem zapisania, przedstawiono w Dodatkowym Dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org. Pacjenci, u których wykonano zabiegi wewnątrznaczyniowe, byli starsi i częściej występowali u nich współwystępujący stan kliniczny niż ci, którzy poddani byli otwartej naprawie. Pacjenci z grupy wewnątrznaczyniowej-naprawczej byli również bardziej skłonni do wcześniejszego rozpoznania tętniaka aorty brzusznej i w związku z tym rzadziej byli przyjmowani w trybie nagłym.
Po dopasowaniu było 45.660 pacjentów, z 22.830 w każdej kohorcie. Średnia wieku wynosiła 76 lat. Około 20% stanowiły kobiety. Około 10% miało zawał mięśnia sercowego w ciągu ostatnich 2 lat.
Wyniki okołooperacyjne
Śmiertelność okołooperacyjna
Tabela 2. Tabela 2. Wyniki okołooperacyjne po zakończeniu naprawy wewnątrznaczyniowej lub otwarta naprawa. Śmiertelność okołooperacyjna wynosiła 1,2% po naprawie wewnątrznaczyniowej i 4,8% po naprawie otwartej (względne ryzyko dla grupy otwartej naprawy, 4,00, przedział ufności 95% [CI], 3,51 do 4,56, P <0,001) dla bezwzględnej różnicy 3,6%, które nie różniły się znacznie w zależności od roku procedury (tabela 2). Po rozwarstwieniu według wieku bezwzględne różnice w śmiertelności między dwiema grupami wahały się od 2,1% dla pacjentów w wieku od 67 do 69 lat (ryzyko względne, 6,21; 95% CI, 4,98 do 7,73) do 8,5% dla osób w wieku 85 lat lub starsze (względne ryzyko, 4,14, 95% CI, 3,80 do 4,52). Chociaż ryzyko względne było dość spójne w różnych grupach wiekowych, bezwzględne zmniejszenie ryzyka związane z naprawą wewnątrznaczyniową wzrastało wraz z wiekiem.
Dla porównania, śmiertelność okołooperacyjna w kohorcie niedopasowanej (61 598 pacjentów) wyniosła 1,7% po naprawie wewnątrznaczyniowej i 4,6% po naprawie otwartej.
Komplikacje i kurs okołooperacyjny
Wszystkie poważne powikłania medyczne były mniej prawdopodobne po naprawie wewnątrznaczyniowej niż po otwartej naprawie (Tabela 2): na przykład zawał mięśnia sercowego (7,0% w porównaniu z 9,4%, P <0,001), zapalenie płuc (9,3% vs [przypisy: alkoholizm terapia, przeglądarka skierowań na sanatorium, olej z pestek moreli zastosowanie ]

Powiązane tematy z artykułem: alkoholizm terapia olej z pestek moreli zastosowanie przeglądarka skierowań na sanatorium