Stosowanie litu w ciąży i ryzyko wad rozwojowych serca czesc 4

Oceny skłonności ekspozycji oszacowano jako przewidywane prawdopodobieństwo otrzymania leczenia będącego przedmiotem zainteresowania (np. Litu zamiast leczenia), w zależności od współzmiennej opisanej powyżej, z wykorzystaniem modeli logistyczno-regresyjnych. Dla każdego oszacowanego wskaźnika skłonności populację w nienakładających się obszarach rozkładu skłonności-wyniku skrócono i utworzono 50 warstw na podstawie rozkładu leczonych kobiet.37 Masy dla grupy odniesienia obliczono zgodnie z rozkładem leczone kobiety wśród warstw skłonności-score i zostały użyte do oszacowania skorygowanych podstawowych cech i skorygowanych współczynników ryzyka oraz różnic ryzyka i 95% przedziałów ufności w uogólnionych liniowych modelach (procedura PROC GENMOD z wagą, rozkładem dwumianowym i funkcją log lub funkcją identyfikacji tożsamości) . Zastosowanie wiarygodnego estymatora wariancji w celu uwzględnienia korelacji u kobiet z ciążami mnogimi nie spowodowało znaczącej zmiany przedziałów ufności; w związku z tym w analizach nie uwzględniono struktur korelacji. Wykonaliśmy także analizy wtórne, jak wyżej, dla wynikowych wad niedrożności odpływu z prawej komory. Ponadto zbadaliśmy ryzyko wystąpienia wad wrodzonych serca, zgodnie z trzecią częścią pierwszej i najwyższej zalecanej dziennej dawki wypełnionej podczas pierwszego trymestru w celu oceny obecności zależności dawka-odpowiedź dla litu.
Przeprowadziliśmy kilka analiz wrażliwości, aby przetestować solidność podstawowych ustaleń. Po pierwsze, aby ocenić potencjalny wpływ nieprawidłowej klasyfikacji ekspozycji, zredefiniowaliśmy ekspozycję jako wypełnioną co najmniej dwie recepty w pierwszym trymestrze. Po drugie, aby ocenić potencjalny wpływ błędnego klasyfikowania wyników, wymagaliśmy, aby wynik był oparty na diagnozach ICD-9 lub kodach postępowania tylko w rejestrach noworodków, a wydłużony okres obserwacji niemowląt do roku dla niemowląt, które stale kwalifikują się do Medicaid na co najmniej rok. Po trzecie, w celu złagodzenia ewentualnego odchylenia szczątkowego z powodu pomieszania poprzez wskazanie i związane z tym różnice w korzystaniu z opieki zdrowotnej, uwzględniliśmy jedynie kobiety, które miały co najmniej jedno zarejestrowane rozpoznanie zaburzenia dwubiegunowego w okresie odniesienia. Po czwarte, ponieważ kohorta obejmowała tylko żywe narodziny, zbadaliśmy potencjalny wpływ różnych proporcji terminacji u kobiet leczonych litem w porównaniu do tych, które nie były leczone w poziomach współzmiennych używanych w korekcie38.
Badanie kohorty i charakterystyka pacjenta
Kohorta badania obejmowała 1355 563 ciąż, które spełniały kryteria włączenia. Spośród nich 663 (0,05%) było u kobiet, które były eksponowane na lit, a rok 1945 (0,15%) u kobiet, które były narażone na działanie lamotryginy podczas pierwszego trymestru (ryc. 1).
Tabela 1. Tabela 1. Nieskorygowane i skorygowane względem punktów kontrolnych wartości wyjściowe dla ciężarnych kobiet narażonych na działanie litu i nieeksponowanych. W porównaniu z nienaświetlonymi kobietami kobiety narażone na działanie litu były starsze, częściej były białe i miały większą częstość występowania. zaburzeń psychicznych (w szczególności zaburzeń dwubiegunowych i depresji) oraz stanów bólowych. Bardziej prawdopodobne było stosowanie leków psychotropowych i przeciwbólowych oraz większe ogólne obciążenie chorobami
[patrz też: hologramy na legitymację studencką, stomatolog olsztyn, dentysta Lublin ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta Lublin hologramy na legitymację studencką stomatolog olsztyn