Epidemia świnki w ortodoksyjnych gminach żydowskich w Stanach Zjednoczonych AD 2

Przypadki kliniczne i klinicznie kompatybilne przypadki zgłaszano do lokalnych wydziałów zdrowia, które badały je w celu zebrania danych demograficznych, klinicznych, laboratoryjnych i szczepień dla pacjentów. Dane te zostały przesłane za pośrednictwem państwowych departamentów zdrowia do Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC). W analizie uwzględniono sprawy spełniające kryteria przypuszczalnych lub potwierdzonych przypadków. Sprawa została zaklasyfikowana jako prawdopodobna, jeśli spełniała definicję przypadku klinicznego choroby, ale nie została potwierdzona badaniami laboratoryjnymi i była epidemiologicznie powiązana z klinicznie zgodnym przypadkiem; przypadek został sklasyfikowany jako potwierdzony, jeśli spełnił on definicję przypadku klinicznego lub był związany z klinicznie zgodną chorobą i jeśli został potwierdzony badaniami laboratoryjnymi lub był epidemiologicznie powiązany z potwierdzonym przypadkiem.
Status i zasięg szczepień
Status szczepień pacjentów pacjentów był weryfikowany (w hierarchicznej kolejności) przez pracowników służby zdrowia, rejestry szczepień lub osobiste karty szczepionek. Status niezweryfikowanych spraw został sklasyfikowany jako nieznany. Szacunki dotyczące dwudawkowej szczepionki MMR wśród nastolatków w wieku 13 do 17 lat w dotkniętych chorobą stanach uzyskano z National Immunization Survey – Teen.5
Testowane laboratoryjnie
Standardowe potwierdzające testy diagnostyczne obejmowały wykrywanie przeciwciał IgM świnki, głównie przy użyciu dostępnych na rynku testów immunoenzymatycznych lub testów immunofluorescencyjnych; wykrywanie RNA świnki za pomocą testów odwrotnej transkrypcji-reakcji łańcuchowej polimerazy (RT-PCR) 16; i izolacja wirusa świnki w hodowli komórkowej. Testy przeprowadzono w laboratoriach handlowych, zdrowia publicznego i CDC. Aby zaklasyfikować wirusowe izolaty według genotypu, przeprowadzono analizę genetyczną wirusów świnki w CDC przy użyciu standardowych metod.17,18
Analiza statystyczna
Porównywano proporcje z użyciem chi-kwadrat i dokładnych testów Fishera, a mediany porównywano z użyciem testów sumy rang Wilcoxona. Wszystkie analizy przeprowadzono przy użyciu oprogramowania SAS, wersja 9.2.
Chronologia wybuchu
Ryc. 1. Potwierdzone i prawdopodobne przypadki występowania świnki w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, 28 czerwca 2009 r., Do 27 czerwca 2010 r. Liczba ciąż tygodniowych przypadków zachorowań na świnkę w zależności od tygodnia wystąpienia świnki choroba jest pokazana dla wszystkich lokalizacji połączonych i dla każdej lokalizacji.
Od 28 czerwca 2009 r. Do 27 czerwca 2010 r. Zgłoszono ogółem 3502 przypadków świnki: 3381 (97%) potwierdzonych przypadków i 121 (3%) przypuszczalnych przypadków. Pacjentem przypadku indeksu w tym wybuchu był szczepiony dwa razy 11-letni chłopiec, który powrócił do Stanów Zjednoczonych 17 czerwca 2009 r. Ze Zjednoczonego Królestwa, kraju, w którym w tym czasie wystąpił duży wybuch świnki.19 rozwinął się w chłopcu 28 czerwca, gdy był na obozie w hrabstwie Sullivan w stanie Nowy Jork, mając około 400 ortodoksyjnych żydowskich chłopców
[podobne: stomatolog dziecięcy, stomatologia katowice, implanty zębów ]