Doskonalenie powtórnego wypróżniania u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego cd

Ostrzeżenia dotyczące procesu przeprowadzonego przez Svilaasa i in. to fakt, że było to jednoośrodkowe badanie przeprowadzone przez wysoce doświadczonych interwencjonistów, którzy mieli niski wskaźnik niepowodzenia w odniesieniu do dostarczania cewnika. Nie wiadomo, czy bardziej ogólne zastosowanie będzie wykazywać podobne bezpieczeństwo i korzystne wyniki. Ponadto istnieje obawa, że takie cewniki mogą przecinać lub uszkadzać segment tętniczy, wymagając dłuższych stentów, co może zwiększać ryzyko późnej restenozy. Ponadto, niektórzy operatorzy uważają, że bezpośrednie stentowanie bez wielokrotnego napełniania balonów zmniejsza ryzyko dystalnego zatoru. W badaniu przeprowadzonym przez Svilaasa i wsp. Większość pacjentów w grupie z aspiracją do skrzeplin posiadała stenty umieszczone bezpośrednio, podczas gdy większość w grupie konwencjonalnej PCI miała angioplastykę balonową, a następnie stentowanie, które mogło zwiększyć względną częstość występowania embolizacji w konwencjonalna grupa PCI. Ponadto aktualne wytyczne American College of Cardiology, American Heart Association oraz Society for Angiography Angiography and Interventions podkreślają czas od drzwi do balonów jako główny czasowy wskaźnik jakości. Jeśli strategie obejmujące ekstrakcję zakrzepu ewoluują, aby stać się podstawową strategią reperfuzji, wskaźniki jakości muszą obejmować reperfuzję za pomocą wielu metod, w szczególności napełniania balonu lub umieszczenia cewnika przez okluzję jako wymienne markery reperfuzji.
Ewentualne negatywne kwestie pomijając, na podstawie danych Svilaas i wsp., Ekstrakcja zakrzepu jest koncepcyjnie dobra i wydaje się zmniejszać ryzyko wśród pacjentów poddawanych pierwotnej PCI. Przy obecnym niskim ryzyku zgonu związanym z wczesną reperfuzją u pacjentów z ostrym zawałem mięśnia sercowego, można oczekiwać, że udoskonalenia przyniosą jedynie niewielką, aczkolwiek istotną klinicznie, poprawę wyniku. Aspiracja zakrzepu wydaje się być tak korzystną poprawą.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Z Virginia Commonwealth University Centrum Pauley Heart, Medical College of Virginia Hospitals, Virginia Commonwealth University, Richmond.

Materiał uzupełniający
[podobne: stolec owczy, setaloft opinie, dicloabak ]