Ból i jego leczenie u pacjentów ambulatoryjnych z rakiem przerzutowym ad 6

Czarni pacjenci prawdopodobnie otrzymają mniej odpowiednie leczenie na raka27, 28. Inne czynniki również wskazywały na niewystarczającą analgezję. Kobiety częściej miały wynik negatywny, podobnie jak pacjenci w wieku 70 lat lub starsi (ryc. 1). Pacjenci, którzy zostali oceniani jako mniej chorzy (lepszy stan sprawności ECOG) również częściej wykazywali niewystarczającą analgezję, podobnie jak pacjenci, których ból został przypisany przez lekarzy do przyczyn innych niż rak. Najsilniejszym dodatkowym wskaźnikiem wyniku na wskaźniku leczenia bólu była rozbieżność pomiędzy oceną lekarza a pacjentem odnośnie nasilenia bólu pacjenta (stopień jego ingerencji w codzienne czynności). Ten ostatni predyktor może wyjaśnić wpływ niektórych innych zmiennych; dokładna ocena nasilenia bólu może być trudniejsza dla pacjentów, którzy nie są w tym samym wieku, płci, lub pochodzenia rasowego lub etnicznego, jak lekarz prowadzący. Pacjentom, którzy wyglądają na mniej chorych, można również ocenić, że mają mniejszy ból. Pacjenci, którzy otrzymywali mniej adekwatny efekt przeciwbólowy, zgłaszali mniejszy i krótszy czas uśmierzania bólu i więcej zaburzeń funkcji związanych z bólem. Wyniki te są zgodne z niedawno przeprowadzonymi badaniami nad praktykami w zakresie leczenia bólu u lekarzy praktykujących w tych samych instytucjach ECOG, w których przeprowadzono to badanie10. Odpowiadając na scenariusz, prawie jedna trzecia respondentów stwierdziła, że będzie czekać, aż pacjent będzie miała mniej niż sześć miesięcy życia, zanim rozpocznie maksymalną tolerowaną analgezję na silny ból, sugerując rolę statusu wydajności jako wyznacznika adekwatności leczenia w obecnym badaniu. Wielu lekarzy było konserwatywnych w zakresie leczenia przeciwbólowego; 14 procent wskazało, że nie przepisałby opioidu klasy morfinowej pacjentowi z silnym bólem, nawet po niepowodzeniu przebiegu paliatywnej radioterapii. Na pytanie, które leki preferują w leczeniu długotrwałego umiarkowanego do ciężkiego bólu nowotworowego, 38 procent nie wybrało najpierw opioidu klasy morfinowej. To konserwatywne podejście do leczenia bólu może być przynajmniej częściowo odpowiedzialne za duży odsetek pacjentów z niewystarczającymi rzędami leków przeciwbólowych. Zapytani o przeszkody w skutecznym leczeniu bólu w swojej praktyce zawodowej, 76 procent wskazało, że problemem jest niska ocena bólu – odkrycie zgodne z silną przewidywalną rolą rozbieżności między oceną bólu pacjentów w ocenie pacjentów i lekarzy. niewystarczająca analgezja opisana tutaj.
Badanie to dokumentuje dużą zmienność w jakości leczenia bólu u chorych na raka. Badanie obejmowało tylko pacjentów leczonych przez subspecjalistów raka; pacjenci leczeni przez osoby bez wyspecjalizowanego treningu raka mogą być mniej dobrze leczeni29. W badaniu wskazano także osoby najbardziej zagrożone złym zarządzaniem bólem: starsi pacjenci i pacjenci mniejszościowi, którzy są również narażeni na mniej substandardowe lub mniej agresywne leczenie raka27, 28, 30. Konsekwentne zalecenia dotyczące radzenia sobie z bólem nowotworowym (podobne do stosowanych tutaj w celu indeksowania adekwatności terapii lekami przeciwbólowymi) pojawiły się w kilku ważnych czasopismach medycznych w ciągu ostatnich dwóch dekad, 11-14, a nowe zostały właśnie wydane przez Agencja ds. Polityki i badań w zakresie opieki zdrowotnej31
[przypisy: zdjecie panoramiczne zebow, przeglądarka skierowań na sanatorium, endometrioza co to za choroba ]