Ból i jego leczenie u pacjentów ambulatoryjnych z rakiem przerzutowym ad 5

Wyniki analizy mającej na celu zidentyfikowanie czynników predykcyjnych wyników dotyczących wskaźnika leczenia bólu przedstawiono w Tabeli 2. Poza typem populacji obsługiwanej przez instytucję (mniejszość vs nieminoralność) przewidywano szereg innych zmiennych demograficznych i związanych z chorobą wyniki. Im większa rozbieżność między lekarzem a pacjentem w ocenie stopnia zakłócenia wywołanego bólem z aktywnością, tym bardziej prawdopodobny jest wynik ujemny. Negatywny wynik był również bardziej prawdopodobny u pacjentów, których ból nie był związany z rakiem, pacjentów, którzy byli w najstarszym kwartylu próbki (70 lat lub starszych), pacjentów, którzy zostali uznani za mniej chorych (lepszy stan sprawności ECOG), oraz kobiety (ryc. 1). Wpływ negatywnego wyniku na wskaźnik zarządzania bólem
Tabela 3. Tabela 3. Średni stopień wywołanego bólem zakłócenia w funkcjonowaniu wśród 597 pacjentów z nowotworem i bólem, zgodnie z adekwatnością zarządzania bólem. Pacjenci, którzy mieli negatywne wyniki w zakresie wskaźnika leczenia bólu, byli bardziej prawdopodobni niż pacjenci bez takich wyników, którzy stwierdzili, że ich leczenie bólu ulżyło 50 procent lub mniej bólu w zeszłym tygodniu (42 procent vs. 27 procent, P <0,001). i były skuteczne przez krótsze okresy (3 godziny vs. 5 do 12 godzin, P = 0,04). Negatywne wyniki były związane z doniesieniami pacjentów o interakcji z codziennym życiem (P = 0,02). Wyniki jednozmiennych analiz kowariancji (z najgorszym bólem jako zmienną towarzyszącą) przedstawiono w tabeli 3. Pacjenci z ujemnymi wynikami zgłosili więcej związanej z bólem ingerencji w pracę i relacje i wykazywali tendencję do zgłaszania większej ingerencji w chodzenie, nastrój i radość z życie.
Dyskusja
W badaniu tym określono ciężkość bólu u pacjentów ambulatoryjnych z nawrotowym lub przerzutowym rakiem. Ponad połowa pacjentów odczuwała ból. Wśród osób z bólem większość (62%) miała ból, który był na tyle poważny, że upośledził funkcjonowanie, pomimo faktu, że większość osób otrzymywała leczenie bólu (Tabela 1). W przeciwieństwie do niektórych innych badań, 3,5,25 w tym badaniu odsetek pacjentów z bólem lub znacznym bólem nie różnił się w zależności od pierwotnego miejsca raka. U większości pacjentów z bólem (85 procent) ból został przypisany przez lekarza rakowi, a nie współistniejącym schorzeniom lub innym przyczynom.
Zbadaliśmy również odpowiedniość leczenia u tych pacjentów. Wskaźnik adekwatności leczenia stosowany w tym badaniu był bardzo konserwatywny; tylko rodzaj przepisanego leku przeciwbólowego został wykorzystany do jego obliczenia. Pacjenci mogli otrzymywać niedostateczną dawkę leku przeciwbólowego o odpowiedniej mocy lub mogli zostać podważeni, ponieważ nie przyjmowali przepisanych leków. Na podstawie wskaźnika leczenia bólu, 42 procent wszystkich pacjentów z bólem było osłabionych, a wyniki nie różniły się w zależności od ustawienia leczenia, z wyjątkiem tego, że pacjenci widziani w ośrodkach leczących głównie mniejszości trzy razy częściej niż pacjenci mieć wynik negatywny. W niedawnym badaniu pacjenci z Hispanic byli tylko o połowę bardziej narażeni na przyjmowanie leków przeciwbólowych w przypadku złamań kości długich, podobnie jak pacjenci, którzy nie byli mniejszościami, leczeni w tym samym miejscu
[podobne: kamagra bez recepty, periodontologia wrocław, dwunastnica położenie ]